سوالات متداول کفرآور

پرسش های متداول

در این بخش می‌توانید پاسخ به سوالات متداول مشتریان ما را در رابطه با خرید بتن و خدمات آن را بیابید. سوال را انتخاب، جواب را مشاهده کنید…

اسلامپ به عنوان شاخصی جهت ارزیابی قوام و کارایی بتن مورد استفاده قرار میگیرد و اغلب به میزان آب اضافه شده به بتن به منظور سهولت در بتن ریزی وابسته است که بر مقاومت فشاری بتن تاثیرگذار است.

معمولا برای هر میکسر معمولی 8 متر مکعب و  برای میکسرهای تریلی تا 11 متر مکعب بتن، می توان در نظر گرفت.

به طور کل در حال حاضر افزودنی ها جزء جدایی ناپذیر از بتن هستند و همیشه بسته به نیاز و کارایی که از بتن انتظار داریم باید از افزودنی های با کیفیت در بتن استفاده کرد.

برای مصرف چند ماده افزودنی محدودیتی وجود ندارد، مشروط بر اینکه اثرات خنثی کننده با مخرب به بتن نداشته باشد.

بسته به رده مقاومتی بتن مورد استفاده و شرایط آب و هوایی و نوع سازه ای که بتن ریزی می کنیم، متفاوت می باشد.

در هوای سرد و برای جلوگیری از یخ زدگی بتن

مقدار نیرویی که بر بتن به طور عمود بر سطح مقطع بتن در حالت مکعبی به ابعاد 15*15*15 وارد می شود را می گویند.

ترک های روی سطح بتن دلایل متفاوتی دارند که جهت مرمت ابتدا می بایست نوع و دلیل ترک خوردگی را بررسی نمود و سپس با توجه به نوع کاربری سازه از مواد ترمیم کننده یا تقویت کننده مناسب استفاده کنیم.

دلایل مختلفی از جمله عدم تراکم کافی بتن با ویبراتور و پایین یا بالا بودن اسلامپ بتن و جداشدگی دانه بندی و عدم استفاده از قالب و قالب بندی اصولی اشاره کرد.

در مواردی که امکان تراکم بتن به صورت معمول با ویبره مقدور نبوده و یا به دلیل تراکم بالای آرماتورها بتن ریزی و متراکم کردن بتن به مشکل می خورد از بتن خودتراکم استفاده می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مزیت های این نوع بتن و مشاوره به سایت مراجعه گردد.

بیشتر موارد در کف سازی ها شامل کف پارکینگ ها، سوله ها، کارخانجات و سقف های مسکونی استفاده می شود. برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مزیت های این نوع بتن و مشاوره به سایت مراجعه گردد.

برای دمای هوای کمتر از 25 درجه سانتی گراد برابر با 120 دقیقه و برای دمای بیشتر از 25 درجه سانتی گراد برابر با 90 دقیقه است.

بسته به محل استقرار و جانمایی پروژه و نوع قالب بندی فونداسیون، نوع پمپ مشخص می شود که گاها نیاز به بازدید از محل پروژه نیز دارد.